my spirit

Friday, September 26, 2014

Pilih Memilih? Kau ingat Anak Kambing?

Tulis dua kali boleh?
Hahaha. Saje nak mencapap lebih sikit entry arini.

Pernah dengar cerita tak? Yang pasal seorang cikgu, berkata pada anak-anak muridnya untuk mencari sehelai rumput yang paling bagus dan cantik dipadang? Haa, kalau korang pernah dengar, korang memang budak tahun urban 80-an atau 90-an macam aku. Apa? Jangan nak pikir aku dah kertu ye? Aku masih lagi kanak kanak comel yang sentiasa forever young.okbai! hahaha.

Dah-dah, jangan mempertikaikan pasal kemudaanku yang tidak sama dengan kemudaan mu. Aiyoo, korang ar ni, kan dah lelari topik tau. Haa, kalau korang pernah dengar, apa pengajaran yang korang dapat? Haaa, abu! Ali! Tam! cepat jawab! Kang aku rotan sorang-sorang. Hikhikhik. Bajet bajet cam dalam kelas la kunun. Bontoit!

Aku malas nak ulang cerita tu, tapi aku hanya nak memberi satu rumusan je cerita tu, berkenaan dengan memilih yang terbaik dan sempurna yang kau memang takkan pernah jumpe. Ye dak? Betul, kalau korang tak percaya, sila lihat sekeliling korang, ade ke yang sedemikian? Kalau ada, itu bonus, tapi sedikit sebanyak mesti ade slek tak rupa, perangai. Tiada siapa yang tahu melainkan mereka sendiri.

Hurmmm, aku ni pengalaman nak kata banyak, tak la jugak, tapi bagi aku, nak cari yang sempurna memang tak dapat la jep sebab tu pun kalau korang sedar dan ingat masih ada yang memang Maha Sempurna, Allah SWT. So, no need to find what your heart demand. Tu saje. Tapi cukuplah cari yang boleh work as the best team in your life. Complete each other. Tu saje.

Aku bukan nak cakap aku "A" dalam hal-hal camni tapi aku membesar dengan melihat apa yang berlaku sekeliling serta pengalaman yang aku alami dan membuatkan sel-sel otak berkembang. Like my previous entry. Kesemua prevoius entry tu aku sedang belajar tentang kehidupan dan kebanyakkan bila aku baca, aku geli so aku delete. Hahaha.

Apa yang perlu kita buat dengan apa yang kita ada, dalam sesebuah hubungan antara manusia ni, kita tak payahlah nak fokus pada benda yang die takde, sampai kau nak list-list bagai one by one. Kalau aku yang kene camtu, memang aku pelangkung satu satu. Tapi kau lihatlah pada hati dan budi bahasannya, kesederhanaan yang dia bawak. Cewah.

Ni aku pinjam TERFAKTAB punye statement.  

Kau mesti pernah dengar psikologi yang gelas half-full dan half-empty. Kalau kau jenis macam aku; half-empty glass, kau akan fikir atau list kan apa yang kau tak suka kat pasangan kau. Ini yang kita taknak. Kau kena betulkan balik perasaan dan minda. Ingat, kau dah pilih dia. Nak tukar-tukar buat apa. Kau ingat senang ke nak move on, suka orang lain, move on, repeat? Yang nak test market walau dah ada bf/gf tu pulak, aku cuma nak cakap pergi mati kau sana. Nanti jadi the one that got away, jangan menangis meroyan. 

"The grass is always greener on the other side because it's fertilized with bullshit."

Salam alaik!

No comments:

Post a Comment