my spirit

Wednesday, November 2, 2011

disebalik cerpen pencuri manggis..

Haaa, penat naa saya nak mencari idea menyambung cerpen si pencuri manggis tu.
Rangka tu ada tapi nak mengembangkannya kena ade strategi menulis yang baik.
Dah lame kot entry pasal Pencuri Manggis tu.

Cerita disebalik Cerpen Si Pencuri Manggis ni adalah imaginasi My Lullaby and also me.
Sebenarnya, ia adalah cerita main-main.
Dan bila difikirkan, saya pun ingin membuat cerpen pendek.
Now, nak sambung yang Part II tu yang cam blurr even rangka cerita tu dah nampak.
Heee. :D

Saya dah share dah apa yang saya nak sambung untuk Part II tu.
Idea dia pun saya perlukan jugak sebab dia lah orang yang create imaginasi manggis ni.
Hahaha. Dengan dia sangat banyak colourful.
Seriusly. Sebab tu terbitnya cerita ini.



Ok-ok, melalut lak sal si Lullaby ni.
Mesti kalau dia bace kembang-kembang lah hidung mancung dia tu.
Dah tahu sangat dah. Hahaha. *baby iloveyou. <3
So, berbalik dengan idea saya yang saya share ngan dia tu, dia kata ok.
kami nak try balik ke imaginasi tu tak leh.
Sebab kesibukan saya ni yang wat saya tak mampu nak masuk dalam watak yang macam saya pernah lakukan.
Itu adalah salah satu taktik kita nak tackle ketika kita nak menulis.
Perasaan kena ada.
Baru syok nak melewati perjalanan cerita tu.
:). If tak caye korang try la. betul.
Nanti jadi colourful cam pic rose ni.
Happy saja. :)



Tulah orang kuat disebalik Cerpen Si Pencuri Manggis.
Thanks to him.
Tanpa beliau dan layanan beliau yang layan saya cam budak-budak ni,
takkan ada ceritera manggis.
Tapi ada yang bertanya, kenapa manggis?
Haa, tu saya pun tak tahu.
Yang saya tahu, manggis my favourite.
Hehehe.

gracias for read! :)

No comments:

Post a Comment