my spirit

Thursday, January 17, 2013

update life for success!

Akhirnya, merdeka sudah untuk sem ini. Haish! 
Selepas berhempas pulas sampai terbabas, aku akhirnya dapat mengakhiri semester kelima dengan tenang..
Tenang tu takdelah nak tenang sangat..
Tenang-tenang air jangan kenang takda buaya.. *cewah berperibahasa pulak..

Hurm, iye bukan senang nak jadi senang..
Dalam kita melayari kehidupan ni, kita akan sentiasa ditempuh dugaan..
Di uji cabaran, diberi halangan...
Antara kite mampu terima atau tak je semua itu...
Jangan risau, jangan fikir negatif, kerana semua yang jadi tu ada hikmah..
Seriously ade hikmah..
Allah itu sayang sangat kat kite..
Sebab tu la Dia memberi kite pelbagai cabaran dan dugaan supaya kita sentiasa ingat padaNya..
Betul tak? Betul tak? Kheeennn! Saje je korang tamau nak sokong..
Heeee....

Hurm, ntah kenapa mood untuk update datang malam ni..
Sebab aku seorang yang amat bosan kot...
Hikhikhik...
Bosan, bosan aku, yang kau nak kesah pehal? *tetibe nak emo... (-_-")

Untuk sem ni aku nak cari kerja..
Kerja yang membuatkan waktu-waktu aku terisi..
Kerja yang mendatangkan rezeki halal daripada Allah..
Amin...

Hendak bermula mestilah merangkakkan?
Hope rezeki merangkak itu, mampulah berjalan walaupun sedikit demi sedikit..
Aku berharap sangat.. Amin..

Aku nak kawen, so kenalah struggle sikit..
Member-member ajak bercuti pun aku tolak..
Cume nak cari job je..
Nak kumpul duit nak kawen katanya~ Heee..
Lagi satu TIME IS GOLD!
So, cannot leave it with something not value.. 
Bermotif sangatkan hidup i? Haruslah..
Azam baru untuk menjalani step kehidupan yang lain..
Amin..



Tengok yang atas tu?
Nampak tak emas-emas yang jatuh?
Kalau I, tak bagi jatuh ok..

Thanks reading!
Love ya! :)



No comments:

Post a Comment