my spirit

Tuesday, January 22, 2013

Poor emotions

Assalamualaikum..

Hurm, aku baru balik keje.. Dek kerana menunggu orang hantar roadtax kereta..
Mood sangatlah tak baik..
Tiba-tiba aku jadi macam ni..
Stressful tiba-tiba..

Entahla.. bila kita tak dapat bantu orang kesayangan kita yang dalam kerunsingan, kita sendiri yang jadi buntu...
Jadi macam useless..
Rasa exhausted yang gila khinzir...
Bila rasa macam ni, segala perasaan down semua datang..

Mulalah berfikir yang aneh-aneh..
Orang tak suka lah..
Orang meluat dengan kitelah..
Orang takkan pernah menyukai kitelah..
Rasa tak layak untuk bergaul la..
Macam-macamlah..
Sampaikan aku rasa aku ni memang ditakdirkan berseorangan..
Because i don't have function to them..

Rasa nak menangis tu jangan lah nak ditanya..
Kalau boleh rasa nak banjirkan rumah...
Tapi untuk pretend yang diri ni bersedih, aku hanya pendam...
Hurm.. poor me.. Kesian kau sai!

Hati tak ingin menyusahkan hidup orang..
Sebab orang akan rasa tak selesa dengan kita..
Untung jadi orang gila macam aku...
Sebab rasa semua rasa...
Hanya yang terpilih.. Terima kasih Ya Allah..
(T_T)

Bagi aku, kalau ditakdirkan bahagia sesama manusia itu bukan untuj aku, aku harap biarlah bahagia dengan Allah dan Rasulullah SAW itu milik aku..
Aku berdoa begitu..
Dan jika bahagia sesama manusia itu untuk aku, biarlah aku memperolehi kebahagiaan bersama Allah dan Rasulullah SAW itu lebih daripada kebahagiaan sesama manusia..

Manusia seperti aku, hanya mampu merancang..
Aku takkan mampu mengubah seseorang, jika orang itu tak mahu mengikut nasihatku..
Aku hanya mampu mendoakannya dari jauh supaya orang-orang itu dibukakan hati untuk menerima sesuatu yang baik untuk diri mereka..
Rasa lege dapat meluahkan sedikit.. tetapi mungkin lagi lege kalau aku menangis...

*pause*

(Hati menangis)

No comments:

Post a Comment