my spirit

Wednesday, January 23, 2013

Allah ada..

Kisah semalam berakhir..
Hari baru tetapi terkesan yang semalam..
Pengakhiran yang aku sendiri tak tahu nak describe macamane..
Tetapi aku bersyukur yang aku masih punya Yang Satu...
Alhamdulillah..

Dalam kesedihan yang aku lalui..
Aku mula menyedari yang Allah takkan biarkan kita bersendiri..
Mengingati Dia menguatkan aku untuk terus menempuhi segala yang perlu aku jalani untuk akan datang...
Dan menguatkan aku untuk tidak berputus asa...
Alhamdulillah...

Aku teringat..
Tak rugi kita bersabar...
Sebab Allah ada lakukan sesuatu untuk kita..
Sesuatu yang lebih indah dari yang kita jangkakan...
Dan sesuatu itu mungkin bahagia yang kita sendiri takkan percaya...
Alhamdulillah..

Aku mencuba..
Mencuba untuk memahami..
Memahami sesuatu atau seseorang...
Dan akan bersabar dengan apa yang aku bakal tempuhi..
InshaAllah...

Rasa yang ada aku biarkan berlalu...
Aku teruskan hari-hari dengan kekuatan yang ade..
Akan ku kecapi segala yang aku inginkan dengan tenaga dan kudrat aku..
Tanpa memohon selagi aku mampu..
Semoga Allah murahkan rezeki aku...
Permuadahkan segala urusanku..
Dan memperkenankan apa yang terkandung didalam sanubariku..
Amin Ya Rabbal'alamin...

p/s: Dalam dunia ini, tak semua orang boleh menerima dan menyayangi kita seadanya.. kalau ada pun hanyalah hamba Allah yang benar-benar mengerti dan bersyukur tentang kesempurnaan dan kecacatan seseorang yang Allah jadikan pada hamba-hambanya..

(senyum redha dengan qada' dan qadar Allah)

No comments:

Post a Comment