my spirit

Thursday, December 20, 2012

médico historia de amor (^_-)

Ok, entry ni sepatutnya dah lama...
Lebih kurang minggu lepas..
Aku teringat so rajinlah nak menaip...

Aku ada kawan, nak kata kenal sangat pun tak jugak..
Tapi kenal pun sebab kantoi..
Kantoi ape? Haaa, takyah nak ingat sangat...
Sebab semua cerita lama..
Aku tak kisah la...

Ok, kawan aku ni lama jugak tak tegur aku..
So, ade satu hari yang aku agak bz jugak dia tegur aku..
Aku pun macam peliks+aneh la..
Tak kisah la..
Aku pun kengkadang main tegur je orang..
Diorang ingat ke, tak ingat ke aku main redah je..

Kawan aku ni pm aku kat mukabuku nak meluahkan rasa dan mintak pendapat..
Dia mintak pendapat aku ape kita perlu buat bila boifren kita selingkuh..
Hurm, aku tersenyum sendiri bila die tanya aku soalan ni...
Aku tanye la kawan aku tu, banyak kali ke selingkuhnya?
Macam-macam lah aku tanye...
Dia kata sekali ni je.. Mungkin karma sebab dulu dia macam tu..
Ok.. kat situ aku pause.. (-_-) *berfikir..

Boleh jadi jugak...
Tapi aku punye solution kat dia, try to slow talk..
Give a chance kalau that guy pujuk bergole-golek...
Cara kawan aku ni sama dengan cara aku atasi..
Senang cerita direct terus dengan that gurl yang tu..
Tanye-tanye apa yang dia nak tahu..
Tapi aku tak tahu la cerita die ape.. *hikhik

So, aku suggest macam kat atas..
Give a chance.. But if he do again, pandailah fikir-fikir sendiri...
Dah besar, dah boleh berfikir...
Kalau serius tahu nak buat ape...

Bagi aku, ntah la..
Manusia ni sukar nak dijangka...
Kenapa, Mengapakah, Apa semua persoalan dalam kepala otak ni..
So, aku dah bagi pendapat, aku tak tahu ape yang terjadi kat kawan aku tu..
Hope dia ok..

Dan semalam aku cerita kat Lullaby Lovee i tu..
Die dengar je soalan kawan aku bagi kat aku, dia dah terkekek kekek perli...
Sabor je la...
Dia tahu semua cerita aku...
Dia tahu aku macamane...
Dia tahu apa yang aku lalui...
Sebab tu dia ketawa... Rasa nak pelangkung pala pun ade...
Hehehe... Aku tak marah.. Aku dah boleh terima lawak macam tu...
Sampai die kata, "Chewah, doktor cintalah katakan"..
Aku tersengih je la..

Mana ade, bercakap, menasihati, berkata berdasarkan pengalaman..
Tu je.. Mana aku leh bantu, aku cuba bantu..
Even bukan dengan duit ataupun tenaga, tetapi aku bisa mendengar...
Nak selit sikit..

Untuk Lullaby Lovee, 
"Awak terbaik.. Alhamdulillah i have you.. 
Macamane awak, Im always loving you.. 
Remember that ya sayang? " :)

Berusaha melangkah lebih jauh dengan beliau..
InshaaAllah harap segalanya dipermudahkan..
Amin Ya Rabbal'alamin...

*macam Lullaby Lovee kita..omey omey! :)
















Thanks for reading and spend time here! :)

No comments:

Post a Comment