my spirit

Thursday, December 20, 2012

confesión de shopaholic..

Aku ade habit..
Habit suka membeli membelah..
Tapi sekarang habit tu dah terkawal walaupun sikit...
Alhamdulillah untuk diri sendiri sebab berjaya..

Sejak aku bekerja banyak aku kene bayar..
Kereta, duit pinjaman, duit loan, duit bank and etc..
Dengan belanja aku nak ke sekolah..
So, niat untuk shopping kena tengok bajet bulanan..

Aku kadang-kadang takleh nak tahan nafsu tengok iklan-iklan kat mukabuka tu..
Buat aku cam haish! Memang sangat bernafsu..
Tapi cepat-cepat aku urut dada supaya bersabar...
Ada rezeki InshaaAllah dapat...
Camtu je aku pujuk hati...

Tak salahkan mengorbankan sesuatu?
Mungkin perngorbanan itu akan berbaloi..
InshaaAllah...
Lagi satu aku dapat, belajar mengawal nafsu..
Nafsu aku ni kalau dapat shopping memang tak hengat bak ang...

Boros, memang boros..
Tapi jenis aku, aku akan beli apa yang aku nak..
Tu je.. kalau cam aku rasa harga berbaloi dengan barang aku beli..
Kalau aku rasa harga mahal barang lebih kurang, aku reject awal-awal..

Macam sekarang, tudung kat luar bukan main mahal..
Selendang biasa harga macam harga baju...
Mungkin sebab brand or tenaga kerja.. *think positive..

Bukan nak mengdownkan perniagaan orang ye..
Cume tertanye-tanye kenapa mahal.. *padahal nak jugak beli tu..
Takpe la..Persoalannya hanya pada peniaga..

Semangat nak berkerja keras!
Nak shopping banyak-banyak..
Mata dah berpinar..
Tengok orang shopping jeles macam naga ok...



me? i guess so.. (-_-)
Thanks for reading! 

No comments:

Post a Comment