my spirit

Wednesday, October 17, 2012

bila dia bran, saya pulak yang tak bran. macamana tu?

Pon! Pon! *tetibe bunyi keretapi...
Macam riang ria kan aku hari ni? Hurmm, semalam banjir lagi..
Lama-lama aku rasa macam tekanan perasaan pulak...
Solution aku rasa kena kawen kot. Opps! Tetibe.. Hahaha.

Hurmm, nak borak sal seseorang..  Boleh tak?
Kalau tak boleh nak borak jugak! Jugak! Jugak! *sambil hentak-hentak kaki...
Degil an? Biasalah, aku memang degil tapi baik.. *perasan sat. (^_^)

Ce usha balik tajuk atas tu? Alaaa yang kat atas tuh!
Nak cerita tentang tu la...
Bila perasaan bunga-bunga, impian nak melayari menjadi raja sehari tu memang ada...
Kalau nak dikatakan, hari-hari terpikir.. *padahal belajar pun tak bih lagi. Gatai na! (-_-)
Bukan gatai la, tak.... Tapi, macam-macam pikir...
Takkan lah nak berkawan je selama-lamanya...
Ada jugak bincang-bincang, usha-usha, survey-survey...
Semua buat diam-diam..
Tanya-tanya pengalaman orang.. Tak salahkan kalau nak bertanya..
Lagipun aku dah 23 tahun.. Adakah masih dianggap kanak-kanak?

Ye, kalau dengan mak ayah kita memang la dorang pikir kita ni kanak-kanak..
Padahal, kita dah besar tapi tu la, lumrah mak ayah, yang tetap nak jaga kita..
Mereka takkan lepaskan kita selagi mereka tak jumpe orang yang betul-betul boleh jaga kita...
Itu mak ayah aku lah.. Sebab memang aku dilayan macam tu..
Tapi bukan mak ayah je, abang-abang aku pun camtu... (=.=')

Sebab tu, setiap kali kalau aku berkawan dengan sape-sape, nak bawak datang umah tu dedebar je...
Takut weyh! Takut kang rumah tu terbalik..
Hahaha, bukan nak kata mereka tu garang-garang tapi ntah la mungkin dalam bab-bab macam ni mereka agak tegas...
Kerana bagi mereka, mereka inginkan yang terbaik...Hurm....

Ok, nak dipendekkan cerita, boy yang aku nak cerita its very special for me...
Hurm malas nak describe panjang-panjang, kang melalut...
Ok, that guy nak jumpe mak ayah aku...
Tapi nak dijadikan cerita, aku pulak yang tak bran...
Rasa ketaq ja pala lutut ni... Sebab macam-macam aku dok pikiaq...
Eh eh, tetibe pulak keluar loghat utara.,,
Itu salah satu hint tu.... haha...

Aku just bagitahu die, step by step...
InsyaAllah nanti ade mase yang sesuai jumpelah beliau dengan ayahanda dan bonda beta...
Untuk masa sekarang ni beta hanya ingin memperkenalkan beliau dengan kakanda-kakanda beta sahaja...
Dan tak lupe jugak kepada adinda-adinda beta...
Hihihihi...

Jangan isau awak, nanti kita bawak awak jumpe awak dengan wali-wali kite....

Ye, insyaAllah dipermudahkan segalanya... Doa-doakan semoga urusan kita berjalan lancar... Amin... Thank you singgah! :-)

No comments:

Post a Comment