my spirit

Thursday, September 27, 2012

PTPTN & Ujrah... Haila!

(0_o) *pening sat..
Adess.. Tadi aku check-check email..
Mane email yang tak berkenaan aku delete la..
Kenapa ea? Kenapa perlu banyak email yang mengatakan kita dapat banyak duit??
Errrrr... dorang ni memang tak habis-habis nak membungakkan? Sabor ajelah!

Ok, ni bukan topik yang aku nak bincangkan..
Aku nak cakap pasal satu email..
Email penting la jugak tetapi aku dah abaikan selama 3 bulan lepas..
So, ari ni baru terbukak hati aku nak tengok dan menjalankan prosesnye...
Nak tak nak, aku kena lah jugak buat...
Kalau tak, boleh parah jugak la...

Aku ada apply untuk PTPTN Ujrah..
Ujrah tu sistem yang menurunkan interest pembiayaan kita dari 3% menjadi 1%...
So, mula-mula dulu aku apply benda ni aku pikir susah..
Nak tahu sebab ape?
Aku ingat dia suruh kita cari borang permohonan time 2009 tu..
So, aku biarkanlah permohonan pertama tu terkubur gitu je..
Then, bila aku baca satu blog ni, empunye diri Cik Laili namanye..
Dari blog dia ni, aku faham la camane prosedur untuk Ujrah tu...

Kita tak perlulah nak bertungkus-lumus mengeluarkan peluh-peluh ketiak masam kita tu untuk cari borang tawaran lama-lama dulu...
Sebabnyekannnnnnnnnn.....
Pihak PTPTN dah attachkan kita borang tawaran.. (nampakkan kebenakkan aku.. =.=' )
Sedihkan? Huhuhu...

So, untuk hari ini, aku lengkap segala borang-borang tu..
Dengan hanya menyain sahaja ditempat-tempat yang disediakan...
So tinggal lagi beli setem RM10 x 2, cop duti setem, then mintak mane-mane penghulu, guru besar, untuk cop as saksi...
So, kenalah anta dengan segera sebab aku punye borang tu dah terlebih tempoh..
Aduuuuhhhh, aku akan cuba buat selagi boleh...
*senyum even terasa susah... :)

So, after proses tu, aku pun boleh la send tu PTPTN tu...
And tunggu feedback die..
If lulus, lulus la dan aku kenelah replanning back my monthly salary..
=.=' berharap segalanya cukup...
Malaslah banyak-banyak utang dengan PTPTN ni..
Nanti aku tak leh nak keluar dari Malaysia..
Dah la impian ni besau..
Macam-macam tempat nak pergi...
Haish!

So tu PTPTN, just wait for my application form ok!
Jangan nak reject-reject tau! Kang pukul kang!
Hehehehe...
Macamlah PTPTN tu bace....

Oklah..

Thanks singgah! ;)

No comments:

Post a Comment