my spirit

Tuesday, September 25, 2012

Oh kecantikan! :)

Kecantikan dan perempuan memang takkan dapat dipisahkan...
Beruntung dan bertuah dengan orang-orang diluar sana memiliki anugerah dari Allah...
Opss! Hey, jangan ingat kite tak bersyukur ok dengan kurniaan Allah beri ni..
Sangat-sangat bersyukur dengan seadanya..
Dikurniakan sepasang mata..
Ada batang hidung...
Ada sepasang telinga...
Ada satu mulut yang senget.. *unik ok! (^_^)
Segalanya sempurna...
Alhamdulillah, Allah The Great Creator...

Tapi itulah, kecantikan tu memang dah macam kembar dalam diri perempuan..
Cuma setengah-setengah tu tak mengambil ringan tentang kecantikan..
Based on my experiencelah kan, aku dulu takde la jage sangat kecantikan ni..
Serious wei!
Aku dulu aktif jugak dalam sukan..
Kalau kulit tu itam, camtu je la..
Aku akan biarkan ia ok sendiri..
Aku jenis yang macam tu pulak..

Bila sudah menginjak remaja dan aku masuk pulak sekolah berasrama aku mula belajar...
Tak banyak pun sikit-sikit...
Kawan-kawan aku ramai yang sangat suka menjaga kecantikan..
Haaaa, see... Friends influence is perfect learning when no adults around us..*cecece...
So, dari situ aku belaja kenal nama-nama pencuci muka...
Such as macam Fair & Lovely, Clean & Clear, Eversoft, Safi Balqis & etc....

Pernah dulu aku tersalah beli pencuci muke..
Yang untuk anti-aging.. (Hello! itu untuk umur berapa pulak?? =.=" )
Disebabkan kesalahan atas diri sendiri, akibatnya??????????
OMG!! Kulit kering, mengelupas, merah-merah, pedih tu tak yah nak kata ape la kan...
Allah je yang tahu...
Hurm, pastu aku gune Fair & Lovely if i'm not mistaken...
To remedy back my skin....
Berkesan jugak la... Ye la, kite ni muke budak sekolah lagi..
Pastu beria pakai macam-macam...

*garu-garu dahi yang tak gatal with blurrry face.. (-_-)

Aku ade pakai cara tradisional...
Membe dorm aku ajar..
Guna bahan-bahan semula jadi...
Best la... tapi tu kalau aku ni jenis rajin boleh la buat..
Kalau pemalas? Tak ke berkerak muke ni...













*contoh dari perut Google

Masuk universiti, haaa, time ni memang sangat menitik beratkan kecantikan..
Semakin lama aku mula belajar...
Time jadi student dulu, jadi kaya jap la..
Dapat duit dari PTPTN., memang beraya sakan la...
Time ni try la Felisa Cosmestic..
Produk die ok, cuma aku tak tahan bile mengelupas-ngelupas tu..
Stop, then aku pakai Rizreni..
Dalam banyak-banyak produk, Rizreni la paling lama aku pakai until tahun...
Dan tahun ni, aku tukar. Saje tukar angin aku guna Garnier..
*feeling ala-ala Lisa Surihani.. Okbai! zzzzzzzz...
So far, produk ni kenelah ngn aku...
Ok pun ok, tapi soft-soft gitu je la...

So, bile mata aku ni meliar tengok produk-produk kat laman sesawang ni, aku jadi cam jakun jap..
Macam semua lah nak try.. T_T
Tapi tu la, semua tu hanya nafsu semata!! *marah diri sendiri..
Nak try kenalah satu-satu dan baca segala isi perut produk tu..
Kita jangan nak guna dengan membuta tuli sahaja...

So, if ade rezeki aku nak try la Beutskin Essence tu..
Sebab kali ni nak feeling-feeling Adira pulak..
Harga die boleh tahan la..
Tapi rileks-rileks dulu..
Aku akan dapatkan apa yang aku nak!! *tibe-tibe datang semangat harimau..
*bawah ni pun dari perut Google..




















(^_^)

thanks singgah bace!


No comments:

Post a Comment