my spirit

Wednesday, October 5, 2011

Dalam sejarah Part II

Hye guys.
Akhirnya dapat jugak saya nak menyambung kembali story-story raya yang dah basi bagi korang but still fresh bagi saya. So dalam
PART I yang kat sini hari tu. Dan mesti korang tertanya-tanya apa yang berlaku sepanjang perjalanan saya dan keluarga ke kampung rite? Ok, dipendekkan ceritera ini, saya dan family sampai ke kampung tepat jam 8.00 pagi raya pertama tu. Dan bila tiba, kesemuanya baru nak bersiap-siap untuk berjemaah solat aidulfitri di surau Sungai Balai. Dan pada tahun ini juga, mood saya ingin menunaikan solat sunat aidulfitri tiada.

Saya pun tak berapa pasti kenapa ingin berkeadaan begitu. Setelah usai saudara-mara yang lelaki bersarapan dan bergegas ke surau, saya serta sepupu-sepupu perempuan yang lain semuanya bersiap sedia untuk menghidangkan makanan untuk tetamu yang akan hadir selepas sembahyang raya. Begitu la aktiviti orang kampung situ lakukan setibanya ari raya menjelang. Dengan keadaan yang bersahaja, saya pun menjalankan tugas kekal bermaksud tugas yang sering saya buat setibanya raya menjelang. Huhu.
*bajet nak kate diri rajin la tu. hahaha. :). Opss! tak ea? Saya rajin gegarla bumi. hihi. :)

Setel sume, kami pun duk la bergossip-gossipan di dapur sambil makan-makan. Kalau ada diantara kalian yang tersedak-sedak ketika pagi raya ampunkan kami ye penunggu gua! haha. :). Dalam pukul 945 macam tu, rumah sudah dipenuhi oleh jemaah-jemaah surau dan juga orang-orang kampung. Kalau uolss nak tahu, satu kampung tu ade pertalian darah dengan keturunan saya? korang percaya ta? Termasuk la Dato M. Daud Kilau tu.. Yang sikit-sikit, "senyumlah, senyumlah ahai cek mek molek". Opss, maaf tok, kutuk dalam senyap. Haa, kalau nak dirungkaikan tentang salasilah keluarga boleh jadi salah-salah kang nanti. *adess! melalut jauh dah ni. Hehehe.

Sorry la, pic kite ta snap la bile orang ramai-ramai camtu. Al-maklumlah, kite kan anak dara pemalu *bole amik baldi dan muntah ok! Bukan ape, time tu ta terpikir pun. Kami just snap pic bile malam menjelma. Dah macam cite pontianak suda. Hehehe. Bukan la, jauh tau maksudnya. Malam bergambar sebab dah na balik kl. Ermmm memang sumenya dalam sejarah dalam satu hari. Dan yang anehnye kan, segalanya berjalan baik punya dan hati masing-masing kental. Nape? Ermmmm...
*teeetttttttttttttt family problem. Tu yang sume cam hareeeemmmmm sahaja. Mood kite, mood raya kite... Tapi bile sampai kl, rasa nikmat yang teramat kerana soknye Bufday kite and kite pergi merayap sambil Terjah Bonceng kat entry sini.

So takde la raya itu kurasakan sunyi sepi. Masih ada lagi yang sudi ingin merai. Hikhik. Ok la, tu la pengakhiran ceritera DALAM SEJARAH. Tapi memang sangat-sangat dalam sejarah. Dan tibe-tibe jadi kuat sebab kental menangani masalah lembut hati.
Opss! sebelum mengakhiri, korang usha la gambo-gambo teman yang sempat teman snap time malam raya pertama ari tu dengan sepupu-sepupu serta adik beradik teman. Kalau ade pic yang agak poyo, uollsss pejamkan je la mata tu ea? HikhIK :D


*me and sepupu-sepupu


*my kakak adik, my buah ati, me, cousin, alang n my sis in law. :)


*gonjeng-gonjeng ngan depa berdua ni.. haish! :)


*last pic. ermm sume muke geng-geng interpren tau..

hope korang enjoy!
gracias for read! :)

No comments:

Post a Comment