my spirit

Friday, September 9, 2011

Dalam sejarah Part I

Even cerita ni dah basi tetapi saya masih lagi mahu bercerita. :). Selalunya kepulangan anak-anak kekampung sebelum raya sangatla dinanti oleh ibubapa. Begitu jugak mak n ayah saya yang menanti kepulangan abang kembar saya yang diperantauan. Tetapi, pasti ade tetapi abang saya tu dijangka sampai pada kul10 raya pertama.

Berikutnya, dalam sejarah keluarga saya tahun ni, kami semua pulang ke kampung pada 1 Syawal 1432H bersamaan dengan 30 Ogos 2011. Di subuh yang hening dan sekitar itu lebih kurang pukul 5.30 pagi. Sebelum bersiap-siap memang amat ngantuk dan ase malas je nak pulang subuh-subuh macam tu. Tapi disebab Ayahanda saya masih mempunyai mak dan saya juga mempunyai opah, dengan menghormati dan menyayangi beliau kami tetap ingin pulang ke kampung.


*ini pic my mummy yang terchenta. Muke di pagi yang ceria.


*ini pic si buah ati saya. Satu-satunya my little brother


*ni pic abang-abang saya, adik perempuan saya and also my lovely kakyang. :)

Pic ayahanda?
Ermm, saya pun tak pasti ayahanda dimana ketika kami sibuk bergambar. Tetapi saya rasa ayahanda hendak mengunci pintu pagar rumah. Beliau segak dengan berbaju melayu kelabu. Sayang tau pada ayahanda saya even sometimes dia sangat la garang. Hehe. Tapi saya satu-satunya anak perempuan yang masih boleh melawak ketika beliau tengah marah. :)

Pic adik kecik saya pulak? Ermm ntahla, maybe si kecik tu dah landing baik punye dalam kereta ketika itu. Orang sibuk-sibuk die akan wat keje die sendiri. Saya sangat dah lali tau ngan perangai-perangai mereka. Dan mereka sume juga sudah lali dengan perangai saya jika saya tidak memandu kereta. HIKHIKHIK! leh geng ngan adik kecik saya..

Perjalanan di teruskan tanpa henti dan kami sampai jugak akhirnya. Apa yang berlaku seterusnya?Nantikan Dalam Sejarah Part I.

2 comments:

aliff said...

5.30 tuuu

Akmar said...

tahu takpe. ingat senang ke nak siap dalam kul 5.30 setelah dipaksa bangun. haih. :)

Post a Comment