my spirit

Thursday, August 11, 2011

terhenti disini...

Assalamualaikum wbt.

Malam-malam macam ni pelbagai persoalan membuatkan aku berfikir...Banyak sangat yang aku fikirkan. Serius. Tak habis dengan masalah yang sama yang membuatkan aku lemah. Betul la, aku rasa aku akan lupa semua ni bila aku dah tak ingat diri aku sendiri. Bukan aku nak buat yang bukan-bukan tp ntah la. Ya Allah, rancangkanla sesuatu yang baik-baik untuk aku. Amin *air mata hampir menitis dikala menulis entry ni. tapi tetap cover line. -_-

Aku penat la. Tak tahu sampai bila nak mendambakan sesuatu yang tak pasti. *tunduk memandang lantai. Hati menangis kuat. Menjerit sume ada. Hati marah kat aku. Dia kata, "Hey sai! Cube la kau sedar sikit diri kau tu! Please la, janganlah nak mengejar sesuatu yang bukan milik kau! Orang tu dah bahagia dah. Kau tu?Cuba lah kasihankan diri kau tu. Hanya kau je yang bleh merawat sume tu."

Kau hado hati bercakap dengan kau? Nan hado kan? Ermm tu la yang selalu hati aku berkata-kata. Tapi aku ade sebab tersendiri. "Maafkan aku hati. Aku tak mampu nak melawan apa yang aku rasa dan menyebabkan kau sakit." Tapi tu la masalah yang takkan pernah nak selesai. Aku rasa sampai bila-bila la macam ni. Biarlah aku mencari apa yang sepatutnya aku cari. Sesetengah orang untung dikelilingi orang yang menyayangi even terluka. Dan ada yang untung bila orang yang disayang mencari balik setelah ditinggalkan. Tapi aku? Untung or rugi? Bukan tak bersyukur tapi ingin meluahkan. Itulah takdir Allah yang Allah rancang. Semuanya kubiarkan bersama masa.....


Terhenti Disini by Asfan

Sedangku membaca wajahmu..
Senyumanmu menggambarkan sesuatu..
Jika kau fahami isi hatiku...
Ku tak ingin waktu henti tanpamu...

Dirimu menyalahkan sebuah erti..
Tapi diriku masih terhenti disini..
Dan jalanku masih belum dapat kupasti..
Namun diriku masih terhenti disini...

Andai kau dapat memahami....
Bahwa ku menanggung semua ini...
Bukan niatku ingin kau pergi..
Kernaku masih terhenti disini...

Dirimu menyalahkan sebuah erti..
Tapi diriku masih terhenti disini..
Dan jalanku masih belum dapat kupasti..
Namun diriku masih terhenti disini...

Tiada daya untuk ku lakukannya kau tiba...
Di waktu ku masih punyai cinta...

No comments:

Post a Comment