my spirit

Tuesday, July 19, 2011

Berlalu~

Assalamualaikum wbt.

Kadang-kadang kita takkan lepas daripada mengingati kenangan.. Honestly yes, masih terkenang kisah lama..Memang takkan pernah luput dalam ingatan biarpun telah dimamah masa..Umur pun dah hampir 22 tahun untuk akan datang.. Tetapi peristiwa 6 tahun lepas tetap terpahat di dalam otak..

Even si hamba Allah itu tidak ku ketahui keadaannya, tetapi itu lah, hati yang ada ini masih mengingati dan ingin mengetahui tentangnya..Sepanjang hidup yang dilalui tidak mengharapkan apa-apa tapi ntah..Keliru dengan perasaan sendiri..Mengeluh usahkan cakap, sentiasa dan itu membuat iblis bertepuk tangan dengan setiap keluhan yang aku keluarkan..

Adakalanya, aku macam tak percaya dengan apa yang berlaku pada masa silam itu...Seakan tak percaya...Mungkin kali ini aku berfikir dengan lebih matang..Segalanya sudah takdir dari Allah..Tapi aku pun tak tahu sampai bila aku harus mempunyai rasa sebegini...

Biarpun pernah mempunyai hubungan lain, tapi sihamba Allah tetap kuat terpahat..Guane tu?Debaran masih terasa lagi bila namanya disebut, gambarnya dilihat...Redhakah aku kalau berperasaan sebegini?Apa sahaja berkaitan masih lagi berada dalam simpanan aku..Disimpan kemas..Dari secebis kertas yang lunyai, sampai lah barang yang besar..Mesej yang berusia 3,4 tahun masih lagi ade...

Semua itu ada sentimental value untuk aku...Mungkin ada sesetengah yang takkan menyukai apa yang akan aku buat tapi tulah aku...Kuat menyimpan memori..Walaupun kadangkala ingatan aku ni macam hampagas..Aku pun tak tahu kenapa...

Mengeluh lagi..Iblis berguling-guling melihat anak Adam ini mengeluh..Tetapi itu je lah yang aku mampu buat bile aku teringat tentang itu..Hati sebabk tapi aku tak ingin menangis...Dan itulah yang aku buat untuk menguatkan diri..Bercerita dengan Allah.....Mengadu...

Cinta itu tak semestinya memiliki..Aku harus admit itu...Putus asa dengan segalanya...Hanya menyimpan cinta untuk Allah, mak ayah dan jugak keluarga yang lain...Aku harap aku kuat nak menempuhi segalanya..Amin.

4 comments:

Anonymous said...

nape x contact die je?xpun cari je die n f2f ngan die n mnx pjlsan..datz a better way for u..xperlulah nk rase tluke n igt2 camtu..stp mslh msti ade solution die..tpulang kat awk je nk slesai camne..Allah dah bagi akal..gune r akal tu dgn sbaiknye n btol..

akmar mia said...

bukan semua bende yang kita buat akan lancar perjalanannya..tp yang kite dapat sebaliknya..hope awak dapat agak..penat nak melakukan semua tu..kalo satu pihak saja yang beria, dan pihak lagi satu tu ego, tetap tak jalan...bagi saya biarkan lah semua tu terkubur dengan sendiri..senang bila bercakap, tapi yang menanggungnya?siapa yang tahu?awak pun takkan tahu...terluka tu dah lali..teringat tu memori..saya just kata ianya ada sentimental value pada diri saya..tentang segala-galanya...memang Allah bagi akal, dan itu juga yang saya lakukan..menggunakan akal yang diberi Allah dengan sebaiknya...

Anonymous said...

well then..semuenye tpulang kat awak..klau awk rase ni care yg tbaik tuk selesaikan masalah awk..smoge awk bhagie dgn kptsan awk..tu je y sy blh katekan..assalamualaikum..:)

akmar mia said...

mungkin ni saya kot cara yang terbaik..Dan Allah pasti menolong saya..Kalau bukan masa terdekat, pasti nanti kekuasaan Allah tu akan nmpak...Saya takkan berhenti berdoa dengan Allah supaya apa yang saya hajati dapat saya memiliki..InsyaAllah...

Post a Comment