my spirit

Tuesday, July 19, 2011

ingin menangis~~

Dalam membaca entry kawan-kawan yang berbaur kecewa aku terasa ingin menangis.. Perasaan yang mereka lalaui aku terlah melalui dulu..Aish! kenapa mesti berkaitan..Dalam dunia ni semua kisah cinta adalah sama..Cume pada yang bertuah, pasti dapat mengatasi dan mengahwini prince charming/beautiful princess mereka..Pada yang tak bertuah, perasaan hanya tuan badan yang tahu..

Betul lah kata pepatah, tuah ayam nampak dikaki, tapi tuah manusia tak siapa yang tahu...Hurmmm, kisah hati sangat rumit...Tak kira samada muda ataupun tua..Same je..Kalau memang tak bernasib baik itu tetaplah..Tapi, kita mampu merubah..Memang kite merancang tapi Alalh yang menentukan tapi tak salah kalau kita mencuba untuk mencari kebahagiaan kita sendiri...

Berlawan dengan jiwa memang seksa..Semua orang sekeliling hendak dijaga hatinya...Tapi yang terlepas pandang hati kita sendiri..Sampai bila mahu mengikut kehendak orang tapi kita yang tersiksa...Penat,itulah yang aku pernah lalui...

Sejauh mana kita pergi, pasti masalah yang sama kita akn dengar...Dosa-dosa lama yang terkumpul membuatkan aku sedar betapa kecilnya aku dimata Allah SWT..Harap Allah mengampunkan dosa-dosa aku yang terdahulu..

Menangis bila ingin mencari tempat luahan..Menangis bila kita terpaksa berjauhan..Menangis bila terpaksa melupakan..Menangis bila tiada lagi harapan yang dibina... (T___T)...

Pandai memberi semangat pada orang lain tapi hancur pada diri sendiri....Hukum alam dah termaktub begitu agaknya...Ataupun Allah masih ingin aku mengenali siapa itu lelaki supaya kelak aku lebeh berhati-hati....Allahualam....

No comments:

Post a Comment