my spirit

Tuesday, March 1, 2011

setengah hari di balai trafik!! leteh..

assalamualaikum..


tgok title entry kt atas tu..

haaa..korang aak-agak pasal ape??ermmm tahu takpe! thanks pada yang pandai meneka..hahaha...
itulah al-kisahnye kalo korang nak tahu..leteh bangeettt deyh!! setengah hari di balai trafik..gara-gara aku kene saman trafik di lebuh raya duke..tahun lepas...


tula kan..kalo da expert sangat drive car, cmtu la jadi nya..*don't try this at home or on the road k..
sb bukan tauladan yang baik untuk anda ikut k...so pagi-pagi lagi aku da bangun..ermm yela, orang kate ari-ari last ni makin ramai la orang yang datang untuk melangsaikan masalah sbelum di blacklistkan..

dengan gigih aku pun menyiapkan diri..dalam kul 7 lebeh aku da siap, and aku pun gerak menghantar adik aku dulu..takkan la aku nak bawak die kan?bawak die lagi satu hal aku nak ulang alik anta...setelah selesai anta dak ucu, aku memecut laju ke ofis.. *haih, laju lagi..tapi terpakse..huhuu..uncle and auntie polis maaf ye..tolong jgn saman saya lagi.. :)

sempat lagi dalam hati ni berkata-kata...huhuhu...so aku buka pintu ofis ari ni..sb pintu bilik aku terkunci..aku kene la bukak untuk senang mereka memulakan operasi syarikat..sb aku tahu aku akan lambat punye..so setel hal kt ofis, bergegas aku ke balai polis trafik ampang jaya..parking kete jgn ckp la kan...bersepah-sepah...niat datang nk bayar saman, kerna parking pulak dapat surat cinta (saman) baru..kan very daaaa!~~haih..tp bukan aku la an..

keadaan pertama bile aku sampai..mak aih! bru lambat sikit..da panjang ni ha..



sampai-sampai aku terus terjumpe akak ni..nama dia cm nama aku..kak kemar..huhuhu..


setelah sampai giliran aku membuat semakan..tapi pic ni before turn aku..aku sempat snap pic abg depan ni..huhuhu..


setelah setel sumenye, aku ngn kak kemar dengan bangge menunjukkan bukti-bukti yang menunjukkan kami telah setel membayarnya..huhuhu...

muke lege kak kemar..


opss! pesalah hanya nmpak muke sebelah..huhuhu..


ok,muke full pesalah..yang bangge.. *aku da bayar utang ngn kerajaan..korang bile lagi??huhuhu.. belagak sekejap..pegang slip pun terbalik..excited punye pasal..huhu..

setelah setel bersalam-salaman, jam tepat menunjukkan kul11 lebeh...aku bergegas ke tempat kereta..dan dalam kete aku sempat snap pic-pic keadaan before aku beredar pulang..


*orang-orang yang menunggu giliran..


*jem yang teruk dihadapan balai polis.


*selamat jalan balai polis trafik ampang jaya!!! :)

keluar dari kawasan ampang jaya dengan hati yang terbuka...dan segera ke ofis..
tula pengalaman aku pergi membayar saman untuk yang pertama kalinya..alhamdulillah..syukran.. :)

No comments:

Post a Comment