my spirit

Wednesday, January 26, 2011

jiwa kacau?ntah =,=

assalamualaikum dan selamat tiga per suku malam..eh?ade ke?bedal je la..

ermm aku tak tido lagi even mata sudah mengantuk..tiba-tiba tangan aku mengklik kepada address blog aku and klik sign in...dengan pantas aku pun memasukkan email dan password..entah kenapa perasaan ingin menaip-naip kuat pulak hadir dalam diri ini..ermmm nape ea?

setelah screen lappy ni menunjukkan page blog and dashboard, segera aku klik pada perkataan "NEW POST".. dan aku pun memulakan mukadimah seperti yang aku sedang tulis sekarang..baru je tadi aku berjumpe dengan kawan baikku, nurul tort..saje je..rindu lama tak jumpe..dalam perjalanan pulang aku tibe-tibe lost nak pulang kerumah..ermmm bajet pandai jalan dan aku bernasib baik menjumpai jalan pulang..dengan berbekalkan 2line minyak, tanpa membuka air-cond, aku mengagahkan mencari jalan dan akhirnya berjaya..now im here..at home...

berdasarkan title kt atas sekali nun, aku pun tak tahu nak rasa apa dan menjadi tanda tanya..hati rasa sedeh, jiwa rasa resah, tak sedap ati sume ade...niat dihati malas nak layan, but aku luahkan juga ape yang aku rasa dalam blog ni...banyak yang dipikirkan dan sampailah satu tahap akan dibiarkan juga ape yang dipikirkan...

bak kata pujangga;

bila hati berkata-kata,
meluahkan ape yang dirasa,
menjadi tanda tanya,
yang sering diperkata,
pada hati, pada jiwa.

pada langit ku memandang,
bertanyakan tentang gerangan jiwa,
adakah dia merasa,
akan rasa kehilangan cinta..

pada Yang Esa ku memohon,
agar ada hari esok,
untuk ku meminta,
kesenangan, kebahagiaan dan kemeriahan dalam hidup..


itulah kata-kata pujangga yang hadir dari hatiku yang suci..ikhlas..bukan untuk berjiwang karat, tapi hanya meluahkan rasa dengan kata-kata pujangga..ok la..aku pun nak tido da..gudnite and gud morning sume!

gracias sape yang membaca. (:

1 comment:

tort said...

=)..jgn kacau2 k... (pesanan tok saye juge) ;)

Post a Comment