my spirit

Tuesday, January 6, 2015

sayap

lama aku menghilang.
bukan tak banyak yang ingin aku nukilkan.
banyak.
tapi semuanya terbatas.
entah kenapa kali ini.
aku mencari kembali.
untuk aku meluahkan rasa dalam hati.
berat sungguh rasa.
diambang tahun baru 2015.
aku mohon yang baik baik sahaja.
tapi Allah lebih sayang pada hambaNya.
memberi ujian untuk kekuatan.

sedih, pedih, sayu terkumpul.
aku sendiri tak pasti.
dimana nak mencari kekuatan.
sayap kanan aku jatuh, tinggal aku sisayap kiri.
takkan aku nak jatuh sama?
tidak. aku cuba untuk berkepak juga.
menahan sayap kanan.
itu kesayangan aku.
dipaling belati berbisa.
ketika terbang membuat jasa.

aku ampung.
aku rawat.
aku cuba nak jadikan seperti sediakala.
tapi aku masih gagal.
kerana belati berbisa.
habis semuanya kena.
Allah. kuatkan hati hambaMu ini.
untuk meneruskan misi.
semoga pintu rezeki diluaskan.
InshaaAllah.
Wallahualam.

No comments:

Post a Comment