my spirit

Tuesday, August 20, 2013

Pray for fisabilillah.. Allahuakhbar!

Assalamualaikum.

Hye korang.
Camane raya korang? Best tak?
Raya aku macam biasa je.
Cam tahun tahun lepas. Tapi yang bestnya this year raya dengan my niece!
Yeay.. My baby boo..

Hurmm, hope korang hepi hepi jugak la hendaknye.
Ok? Haa, yang budak budak kecik tu, ingat!
Amaran daripada kak Akmar.
Raya, raya jugak! Jangan nak main mercun tak tentu hala.
Ade yang kene sekeh kang. *garang ni! (>.<)

Hurm, dalam kegembiraan, ade jugak kesedihan..
Sekarang ni kan kecoh pasal hal kat Mesir..
Kadang-kadang aku jadi takut..
Bila agama kite dimain-mainkan, manusia dah macam tak punye hati nurani..
Bayi, kanak-kanak, budak-budak dijadikan mangsa korban..
Terguris hati aku.. Sebab kesian..

Aku takut tengok mayat bergelimpangan yang dipost kat facebook..
Bukan aku geli or ape, tapi aku tak sanggup..
Aku rasa gerun.. tapi tula betapa beraninya mereka mempertahankan agama Allah..
Aku harap, aku dapat berbakti sedemikian semata-mata untuk mempertahankan agama Allah..
I know, I'm not really good but that was my dream..
To protect my religion.. My Kitab, and my Qiblah..

Hurmm, jom korang.
Yang bace blog aku.
Kita doakan kesejahteraan orang-orang yang berjihad dan mati syahid.
Semoga mereka beroleh kejayaan..
Even mereka kecil seperti burung ababil, aku berharap mereka boleh membunuh tentera-tentera As-Sisi yang seperti tentera gajah tu..

"Ya Allah, lindungilah mereka-mereka yang mempertahankan agamaMU, Kau sertakanlah mereka tentera-tenteraMu ya Allah, agar dapat membantu mereka dalam jihad itu. Aku hambaMu, hanya dapat mendoakan daripada jauh kerana aku tak mampu untuk pergi berjuang bersama mereka. Aku tahu ya Allah, senjata terkuat seorang muslim itu adalah doa'. Doa' kepadaMu. Amin. :'( "

No comments:

Post a Comment