my spirit

Monday, August 26, 2013

aneh sedih.

Aku ada satu buku..
Buku tu aku panggil buku KARYA AKU..
Isi dia, takla menarik..
Apa yang ditulis hanya keluar bila ada masanya..

Aku menaip, aku meluah..
Setiap ayat yang terkeluar, ayat dari hati aku..
Sedih, gelak, ketawa, tergolek, tertonggeng semua itu aku rasa..
Rasa yang memang aku sendiri yang rasa..
Ye, aku rasa..

Ada masa, tiba aku rasa perasaan pelik..
Pelik yang memang aku pun jadi pelik..
Pelik dari pergaulan, perangai, rasa, pandangan dan macam-macam lagi..
Aku tak kisah kalau ada yang tak suka dengan pelik aku..
Sebab memang aku je yang mampu rasa..

Rasa terkecuali, terasing, teraneh, ter, ter, dan banyak lagi ter..
Semua aku rasa..
Adakala aku rasa kecil, kerdil, nano sesangat...
Ntah.. Lumrah untuk kehidupan aku untuk rasa sedemikian..

Sedih untuk diri sendiri..
Sedih untuk rasa yang aku sendiri tak pasti..
Sedih untuk rasa putus asa yang mendatang..
Sedih untuk rasa diri ni aneh dikalangan orang..
Sedih, sedih, sedih....


No comments:

Post a Comment