my spirit

Wednesday, July 17, 2013

Balik Raya?? Hurmmm..

Short conversation between Ayah and me:

Ayah: Tahun ni kome taknak balik kampung kan?
Me: *tengah isi dadih kat gabus ais, pastu pandang ayah.. Haa?
Ayah: Tahun ni taknak balik kampung kan?
Me: *pandang ayah dan geleng-geleng..
Ayah: Takpe, ayah balik lepas subuh la sorang-sorang..
Me: *pandang ayah, pastu pandang bekas dadih. Sayu hati..

Hurmm... bukan tamau balik. Tapi meluat..
Bukan meluat ape, cuma malas..
Bukan malas ape, tapi cuma kecik hati..
So, daripada terjadi, better tak yah balik..
Tapi aku takla cakap ngan ayah macam tu..
Aku bukan seorang yang sampai hati..
Kadang-kadang kesian kat ayah...

Takpe.. keputusan tu akan dirombak balik..
Ayah akan tanya balik semula nanti..
Bukan tak faham perasaan ayah..
Bukan taknak sambut raya macam dulu..
Abis kalau semuanya berkira, hurmm sape yang tak bengang?
Aku sebenarnya tak la menyimpan rasa tu, sikit pun tak..
Cume kuat mengingat je..

Apa yang berlaku sekarang, boleh berlaku pada kita kelak..
Bila kita dah tua, anak-anak buat macam tu, mesti kita pun rasa sayu..
Aku masa ade opah.. ayah masih ade mak..
Mungkin tu la satu-satunya motif dia..
Aku harap apa yang berlaku depan mata aku ni, yang terjadi memberi pedoman dalam kehidupan aku akan datang..
Aku nak jadi anak, isteri, ibu dan mak yang baik untuk anak-anak..
Takkan cuba untuk membeza-bezakan anak..
Takkan melebihkan anak-anak yang berharta..
Akan cuba yang terbaik untuk menjadi adil..
Aku akan cuba mengingatkan bakal suami ku agar sentiasa berlaku adil pada anak-anak..

Kan dah melalut senget senget sikit.. :)
Ok la. nak godek godek setting blog ni jap..
Ade bende nak buat..
Bubbyyeee...

No comments:

Post a Comment