my spirit

Tuesday, May 21, 2013

1001 rasa..

Assalamualaikum wbt...

Pelik ari yang sibuk tapi mahu menaip..
Ala, ape ade hal..
Dah nak taip, taip jela ye?
Hurm, semalam hari yang amat memberi 1001 pengajaran dan kesabaran..
Aku eksiden lagi..
Gedeboom dengan jenis kereta yang sama...
Patutlah hati ni rasa tak sedap...
Macam-macam yang pelik..
Tapi itulah qada' dan qadar Allah...
Sabar je la..
Menerima dengan hati yang terbuka...

Balik-balik dalam pukul 10 malam, terus aku keluar semula...
Membuat report polis kat Shah Alam...
Hurmmm, setel semua pukul 230 pagi...
Sampai umah dalam pukul 300 pagi...
Sebab aku anta angah dengan kawan dia kat umah Ayah Amir..
Sampai je umah, aku memang rasa weak gile..
Sangat-sangat..
Thanks kat si bongsu sebab tolong aku buat dadih..
Mengeluh la jugak tapi..... ada insan yang menenangkan...

Me: Rasa nak pitam la.. Nak pengsan.. 
Mom: Dah, pergi mandi. Jangan nak melepak lepak depan tv.
Me: Yela..Hurmm, macam-macam.. Serabut je rasa.
Mom: Ada hikmah semua tu.. Jangan nak mengeluh..
Me: Hurmm,ye.. *terus masuk dalam bilik mak.
Mom: Benda tu jadi suruh kite lagi hati-hati.. Jangan nak bawak laju..
Me: Ok mak..

Aku pun pergi mandi...
Pas mandi, aku lepak makan depan tv..
Mak pun teman aku...
Dalam pukul 330 pagi, die pun tido sambil pesan, nanti aku nak tido kejut die..
Nak bangun pergi kantin..
Dan aku pun buat macam tu..
Aku masuk tido..

Terima kasih mak..
Tunggu uda...
Tu la.. Ape yang berlaku aku jadikan pengajaran..
Tapi bukan aku yang mintak semua ni...
Kalau boleh nak elak...

(pasrah)

2 comments:

Anonymous said...

dh lama x update?

Akmar said...

ok awak.. dah update.. :)

Post a Comment