my spirit

Monday, April 22, 2013

Sekadar Peringatan untuk aku dan mereka..

Lame dah tak melalut lalut kat sini...
Aku lately sangatlah sibuk..
Masuk je semester enam, macam macam nak kena pikir..
Keadaan tak seperti semester satu hingga lima..
Time tu, boleh jugak honeymoon honeymoon..
Untuk semester sekarang, cannot sangatlah nak honeymoon honeymoon..
Should work hard to achieve what I want..
Hope Allah mempermudahkan segalanya..

Mukadimah yang sangat positif..
Takpe, biar positif jangan negatif..
Hurm, nak tanye boleh tak?
Kenapa ea? Kenapa orang mesti nak kutuk kekurangan seseorang tu?
Ada jawapan tak?
Aku peminat bobo..
Bobo tu seorang yang dilahirkan lembut..
Die fames sebab dia wat parody..
Aku yang moody, aku mampu happy tengok die..
So, ade komen komen orang yang suka mengutuk..
Tapi bagi aku, itu kelebihan dia yang Allah bagi..
Itupun selagi dia tak bertentangan dengan agama Islam..

Aku bukan backup die, tapi dalam kehidupan realiti aku, aku duduk serumah dengan orang yang sedemikian..
Jadi aku rasa tak patut orang nak kutuk kutuk ciptaan Allah yang macam tu..
Mereka pun tak diminta sedemikian...
Kadang kadang sedih.. Hurm..

Satu je aku mintak, ingat karma Allah..
Kite yang belum kawen macam macam boleh berlaku..
Boleh terkena kat anak, cucu, cicit kite..
Sebab tu dalam Islam kite kene jaga percakapan kite..
Tu je aku nak luahkan..
Kite tak perfect, jadi jangsn asyik nak mencela orang..
Diminta cermin diri kite dulu, baru lihat orang lain..
Sekian...

No comments:

Post a Comment