my spirit

Monday, February 25, 2013

pergilah rasa ketakutan..

Kadangkala trauma kehidupan itu seakan mengejar...
Dikala diulit satu perasaan bahagia, didatangi satu benda yang tak dijangka..
Hati berasa berat apabila keputusan untuk menyimpan dibuat..
Selama 3 hari bertahan dan hari ni, memberitahu..

"Ya Allah,
Aku bermohon agar dijauhkan daripada segala musibahMu dan kejahatan manusia.
Aku bermohon Kau permudahkanlah segala niat baikku untuk kehidupanku.
Aku lemah Ya Allah..
Lemah dalam menandatangani apa yang Kau datangi..
Maka Kau kuatkanlah hati dan diriku untuk menempuhi segalanya hingga apa yang aku mahukan itu tercapai..
Hanya Kau tempat aku bermohon dan mengadu..
Amin. "

Kita tak tahu siapa lawan, siapa kawan kita..
Kita tak tahu siapa baik, siapa jahat..
Kita tak tahu siapa ikhlas, siapa yang munafik..
Kita takkan tahu..

Yang penting kita hanya perlu berhati-hati dengan mainan duniawi..
Kita perlu hati-hati dalam segala hal yang kita jalani..

(mencari kekuatan)

No comments:

Post a Comment