my spirit

Thursday, February 7, 2013

kawan vs sahabat vs teman

Semalam I skype dengan sahabat baik I...
Nama dia Husaini Hisyam..
Berbicara tentang trip nak pegi Parit Buntar..
Member weollss kawen...
So, it was began like this..

H: Uit, confirmkan pergi?
M: Uit, pergi mane? *buat-buat tak tahu sambil tersengih-sengih..
H: Kenduri umah sue la..
M: Ouh, jadi. But I drive by myself..
H: Ouh, ok. Careful k?
M: Orite, dun worry.. Aku pergi dengan Yong. Maybe after work kitorang gerak.. So, nanti aku terus pergi Butterworth jumpe Zaza...
H: Ok, drive hati-hati.. Makesure ko rehatkan diri dengan secukupnya..
M: Orite.. Tq dear.. Doakan aku tau..
H: Always sahabat.. :)


Lebih kurang macam tu la conversation aku dengan member aku ni..
Pastu ade lah borak sikit-sikit..
Kami bercerita tentang kawan vs sahabat vs teman..
Jadi dia men'tag'kan aku as sahabat..
Aku tanyelah kenapa?
Pastu die cakap, "Kalau kawan tu die hanya luaran semata-mata"..
Pastu kalau sahabat tu macamane pulak?
"Sahabat tu adalah seorang yang boleh meluangkan masa biarpun die sangat sibuk.."
Pastu aku cakaplah,
" Aku tak tahu la aku ni kategori ape.. Selagi mampu ada, tolong, aku akan buat and adakan."
Tetibe dia cakap, " Kau sahabat sejati"..
Aku cakaplah kenapa?
Then dia jawab," U r friend that can find a time for me even you're busy".
Kalau teman pulak? aku bertanya.
"Teman, seorang yang akan ada tanpa melihat jadual hidupnya", dia menjawab.
Ouh, ok.

Now, I know what the meaning of it..
Ternyata, kita mampu membezakan samada yang sekeliling kita itu kawan, sahabat ataupun teman..
Thanks Husaini Hisyam for being my lovely friends almost 9 years.. :')

No comments:

Post a Comment