my spirit

Saturday, November 17, 2012

Ugly me...

Ahhh! Cepat pulak kau nak cengeng! Kau dah kenapa?
Hurm, tersalah gurau, tu la padahnye...
Akhirnye, kena pada diri sendiri...
Tapi ape yang diperkatakan tu memang terkesan dihati..
Terasa diri ini sangat menjengkelkan...

Aku hanya berkata.. Meminta dikala memerlukan..
Tak mengapa jika tidak memberi..
Aku pasti cari sendiri..
Tak kira bagaimana caranya, aku pasti cari sendiri..

Bukan ingin membuka pekung..
Cuma ingin meluahkan rasa dan kata hati..
Pada siapa lagi ingin ku minta?
Jika bukan mereka..
Tapi ku tahu, tak selalu orang boleh ada untuk membantu...
Itu aku pasti..

Perkara yang lama masih berbaki...
Masakan yang baru ingin diberi..
Allah itu selalu menguji...
Dan aku perlu menangani..
Ada teman mahupun sendiri...

Hanya bisikan hati bisa mengerti...
Hanya Allah yang mengetahui..
Apa yang berkata kata dalam diri...
Biarpun sendu masih didalam ini,..

Kadang kadang aku bertanya...
Siapakah aku diantara kalian?
Mengapa ada masanya kurasa disingkirkan?
Adakah aku tersalah bicara?
Adakah aku canggung bila berkata?
Bagaimanakah,dimanakah atau kenapa?
Persoalan, persoalan, dan persoalan..

*pause*
*merenung cermin*

Bila segalanya ingin berasa seperti sediakala?
Semakin hari aku semakin letih..
Bila semua ini terjadi...
(T_T)

No comments:

Post a Comment