my spirit

Tuesday, November 13, 2012

Intrinsic Desirable.. Amin..

Assalamualaikum...

Dalam kesibukan, aku tetap mencari peluang untuk menaip-naip disini...
Bercerita tentang diri, keluarga, cinta dan sahabat...
Semuanya bersatu dalam pemikiran, jika gundah tiada yang dapat dimeteraikan...
Hahaha.. Ketawa sendiri, sambil mengetuk kepala...

Beri semangat pada diri sendiri..
"Kita orang susah memang kena berusaha, jangan menangisi nasib diri, tetapi kite perlu mengubah untuk apa yang kita inginkan... Bukan senang nak jadi senang..."
Itulah menjadinpembakar diri.. Lebih membakar bile melihat wajah-wajah tua yang berada didepan mata...
Sayu.. dan seringkali mengingati pengorbanan beliau, airmata takkan segan untuk menitis..
Mampukah aku? Diri bertanya pada hati..
InsyaAllah selagi berusaha dan bersemangat.. jawab hati..
Adakala kata hati itu yang terbaik...
Setelah berhari harian memikirkan tentang kerumitan..

*pause*

Dalam hidup ni kena bersyukur... Tak semua orang mempunyai situasi semacam kita..
Ye, aku faham..
Dan aku bersyukur dengan apa adanya...
Cuma menginginkan sedikit kesenangan atas titik peluh sendiri..
Dan ingin mencapai apa yang menjadi keinginan hati...

*pause*
*pejam mata*

Kedua muka tua yang terpancar... Sayu..

*pejam mata sekali lagi*
Nampak rumah Allah dan juga bakal kesayangan diri...
Sebak mula terasa..

Impian..impian untuk aku dan membahagiakan mereka...
InsyaAllah, rezeki Allah ada diman mana...
Tak kira dilangit mahupun dibumi...
Rajin dengan tidak sahaja..
Usaha pastu dilakukan..
Untuk mencapai apa yang diinginkan...
InsyaAllah...
Amin...

Thanks for singgah and reading..

No comments:

Post a Comment