my spirit

Tuesday, August 2, 2011

naluri, perasaan dan nafsu..

Assalamualaikum wbt

Naluri tu apa? Perasaan tu ape? Nafsu tu ape? Apa beza antara 3 benda yang disebut tu? Hehehe..Pasti ada yang keliru.. Begitu juga aku.. Tetap keliru..Tapi bagi pandangan orang kurang pandai macam aku, naluri takkan menipu, perasaan itu jujur, dan nafsu itu menakutkan.. Nak tahu kenapa?

Naluri itu membawa kita kepada satu benda yang kita boleh agak apa yang akan berlaku, benda yang kita sendiri terasa kebenaran disebalik naluri tu...Sebab tu naluri tu takkan menipu...

Perasaan pula, itu kejujuran, perasaan boleh dipamerkan melalui mata, body language, tingkah laku, sikap kita dan banyak lagi sudut pandangan yang dapat kita lihat untuk tahu perasaan.Soroklah macam kita pandai sorok, tapi hanya orang yang peka sahaja yang faham apa yang kita rasa, kita lalui, dan kita tanggung...Bukan semua orang tau yang tahu...

Untuk nafsu pula, menakutkan sebab kita manusia biasa dan adakalanya kita takkan dapat mengawal nafsu sendiri..Baik nafsu lelaki ataupun nafsu perempuan..Kedua-duanya sangat lemah untuk berlawab dengan nafsu.. Korang setuju tak dengan pandangan aku? If ye angkat kaki!huhuhu... *ok, sorry mengarut..

Actually, banyak lagi perbezaan antara 3 benda yang disebut tu..So kalo korang nak tahu just search google kat tenet and car perbezaan tau...Ok la, aku nak tido and nak bersahur nanti..So, korang enjoyla tau menbaca.. Love ya!

gracias for read! :)

No comments:

Post a Comment