my spirit

Wednesday, July 20, 2011

banyak..

Assalamualaikum wbt.

Banyak yang ingin diperkatakan, banyak yang ingin diluahkan, tapi tak tahu yang mana harus didahulukan..Kehidupan yang dilalui ada pasang surutnya..Adakalanya gembira, sedih, menangis, ketawa, ceria, melalak dan macam-macam reaksi muka..

Tapi, dalam hati tiada siapa yang tahu walaupun expression dimuka berbeza-beza..Mengeluh lagi, menunjukkan satu tabiat yang berputus asa..

Entah mengapa, perkara yang ingin dilakukan tergendala, dan tak pasti samada berjaya ataupun tidak..Masih lagi mencuba dan menceburi..Bak kata pepatah, "berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, biarlah aku bersakit dahulu, InsyaAllah past bersenang kemudian.".. Amin dan syukur diucapkan pada Allah yang sentiasa mendengar rintihan hambanya...

Masalah demi masalah bertimpa, tapi kuat untuk dihadapi..Tetapi masih bertanya lagi pada Allah, "sampai bila ye Ya Allah?Adakah aku mampu menghadapi segala dugaan-Mu ini?" Tetapi mungkin Allah masih lagi menyimpan jawapan dan ingin aku menjadi kuat untuk segalanya...

Dalam hati bermonolog sendiri, "Ye, Allah masih sayangkan aku sebagai hambanya dan suruh aku mengambil iktibar dan pedoman dengan apa yang berlaku..".

Banyak nak diperkatakan, tapi nanti tiba masanya aku berirama dengan idea yang mencurah ni..

gracias for read! :)

No comments:

Post a Comment