my spirit

Wednesday, May 25, 2011

Assalamualaikum guys..

Korang apa khabar?Aku tanya sebab aku tahu now ni musim demam-demaman..Huhuhu...Seriously, aku pun ase cam ada ura-ura nak demam.. Tekak da mula sakit, mata da mula pedih, hidung da berair..Aiyooo!!! Now ni penyakit yang wujud mudah sangat menjangkiti dan tersebar.

Dah lama dah aku perhatikan situasi ni..Cewah! cam wat kajian la pulak kan, tapi serius..Cepat noh penyakit tu nak berjangkit..And ramai orang kata, cuaca sekarang ni dah tak macam dulu..Dan aku sokong 100% apa yang dikatakan tu..

Dalam bab makan pun boleh jadi punca penyakit...Halal haram pun perlu diambil kira..Ermm macam cerita hot yang aku dengar pasal MEATBALLS IKEA yang dikatakann bercampur ngn daging khinzirun tu, aish!aku da la 4x makan menatang alah tu..Sumpah tak tahu! Seriusly.. Bende tu memang sedap and leh la jugak buat orang ketagih, sebab tu la kot. Disebabkan campuran tu..

Astagfirullahal'azim...Tak sangka kan? Nape tak dipantau? Daging khinzirun tu boleh dimakan semasa darurat je..Itupun kalau tiada makanan yang memang tak boleh di makan. Allah mengharamkan binatang tu kerana ada sebab yag kuat..dan apa yang aku pernah dengar, binatang tu byk penyakit and boleh efek pada mental dan fizikal kite...

So, cube korang pikir-pikirkan?boleh tak diguna pakai apa yang aku cakapkan ni?And lagi satu, korang minumla byk air masak tau..Jangan bagi tekak tu kering sangat..and sentiasa berwaspada pada makanan.. :)..

Okla, aku nak sambung keje ofis sat..
gracias to read!

No comments:

Post a Comment