my spirit

Wednesday, April 20, 2011

cucuk? tang sana, tang sini? OMG!

assalamualaikum sume!

Bertemu kembali bersama saya! HAHA !. (6_9) *nampak bebenor tengah mereng.
Kali ni, nak bercerite tentang ape ea? Haa, cerite tentang kesihatan. Bholeh? Huhu. Mesti la bholeh kan?Hehehe.

Ok, ari ni aku nak bercerita pasal cucuk botox, cucuk vitamin C or ape saje la yang diorang dok cucuk kan?Korang rasa camane? Bagus ke tak?Aku tiba-tiba nak borak-borak tentang ni sebab ade hari tu aku tengok OASIS kat ASTRO, sembang bersama Dato' Dr. Mashitah. So, dalam rancangan tu, diorang borak-borak tentang cucuk-cucuk ni la kan. Artis yang hadir time tu, Shida (mak Bienda), Pian Cecupak, and Doktor kesihatan asenye. Nama die aku tak tahu. Korang mesti kenal kan dengan orang-orang ni.


picture: Mr. Google

Kalau dari yang kita tahu, cucuk ni ada yang haram tapi ada ke yang halal? Opinion korang? Kalau aku yang haram tu aku tahu botox je sebabnya, botox tu menegangkan kulit kita dan bende tu akan statik begitu. Eh yeke? Tu ape yang aku rasa la kan. Pendapat aku tentang cucuk-cucuk ni. Tapi kalo cucuk Vitamin C tu mungkin untuk kesihatan tapi kalau keterlaluan, ia juga boleh menggubah bentuk muka kita. Korang sokong tak dengan pendapat aku? Kalau sokong sila angkat tangan macam Ucop. Hahaha. :)


*ni kalau tak keterlaluan cucuk-cucuk ni
picture: Mr. Google


And jangan sampai jadi macam kat bawah ni, nauzubillah.. Mintak dijauhkan.


*mungkin terlalu obses sampai jadi cam ni. Akhirnya da tak cantik.
picture: Mr. Google

Tapi dalam kebanyakkan artikel aku baca, ramai lah orang-orang sekarang ni menggunakan Vitamin C untuk mencantikkan muka. Memang lah untuk kesihatan tapi janganlah keterlaluan k. Ermm tapi, cakap macamana pun, diorang buat guna duit diorang, bukan duit kite. Ye dok? Huhu. Kepada yang menbaca, teman just nak bercerite je tentang cucuk-cucuk ni. Sebabnya?Sebabnya sekarang da jadi trend dikalangan orang-orang kite. Itu ler teman saja mengulas. Huhuhu. Macam pengulas sukan pulak.

Tapi, pesanan dari teman, memang semua orang inginkan kecantikkan, begitu juge le ngn teman, name pun pompuan. Tapi, untuk mencantikkan diri tu ade batasnya, jangan lah sampai menggubah kejadian tuhan. OK?Sampai kadang-kadang ada yang menyakiti diri semata-mata nak sakit. Kalau teman, idak ler. Sekali sekale takpe, cam cabut bulu ketiak, bulu hidung ke? Hahaha. Teman bergurau, jangan marah ye.

Okla, penat teman bersoreh kat sini. Teman nak kuar sat. Kalau teman rajin, teman datang ler balik, buat entry baru. Kalau idak ari ni, esok luse teman masuk. Assalamualaikum.

gracias for read!

No comments:

Post a Comment