my spirit

Friday, January 7, 2011

pesanan dari hati

assalamualaikum sume..
menari-nari lagi tanganku di papan kekunci laptop ini...
ingin menceritakan apa yang berlaku sebentar tadi..
lokasinya berlaku dirumah..

pesanan dari hati:

tak salah kalo kite tegur sebab sayang..banyak sebab kenapa kite tegor..kite as yang eldest mahu yang terbaik untuk adik-adik kite..tak mahu die terluka, disakiti atau apa-apa pun..tapi, salahkah kite kalo mengambil berat?salah?

ermm kalo salah mohon ampun diminta.. tak berniat untuk menyibuk..dan memang tak menyibuk pun...nak marah, nak tengking, wat la apa kamu suka..sebab saya tahu kamu pasti akan berterima kasih pada saya pada suatu hari nanti..

memang kite tak suka di ketahui ape-ape yang tersirat, but kadang-kadang ade perkara kite perlu kongsi bersama..apa guna saya sebagai seorang yang tua di sisi anda kalo saya tak mampu menenangkan hati kamu..maafkan saya sb tak memikul tanggungjawab as sis yang baik..maafkan..

rimas?ye saya juga mengalami perasaan yang sama, tapi saya lagi teruk kot dijaga berbanding anda..sampai sumenye saya akan rahsiakan but pada anda tidak..saya pasti akan bercerita, tp antara lambat ngn cepat saja..hahaha..kite sama..

saya hanya menasihatkan apa yang saya rasa betul..jangan bermain tarik tali, jangan bermain dengan perasaan, n jangan membina harapan..jangan jadi saya yang kedua..anda sedang di tahun akhir persekolahan..ingat..ingat..dan ingat...marah tak bermaksud tak suka, tegur tak bermaksud tak sayang..sume yang dilakukan itu adalah kerana kasih kan kamu....

saya hanya mampu tersenyum bila dapat menduga kamu tadi..jangan marah ea?saje mahu usik2 kamu..okla, untuk kamu, buatla apa yang kamu suke, n saya takkan tegur lagi..itu saja sb saya tahu kamu pasti bahagia sebegitu...take care..

5 comments:

Amiey White said...

menegur itu baik da3...yang penting awak da jalankan tanggujawap awak :)

KNS said...

mungkin teguran boleh mmbuatkn persengketaan..
xpe..
lepas ne teruskn berdoa moge dia berubah... insyaAllah =)

Fafau de Craft ( Zana ) said...

salam ziarah....

Akmar said...

hye zana..
hehehe..salam ziarah jugk.. :)

Akmar said...

amiey: ermm tu la...hope die leh terima teguran saya.. :)

nas: thanks nas sb bagi semangat..huhuhu..n thanks sudi jenguk blog saya.. :)

Post a Comment