my spirit

Sunday, August 30, 2015

Mencuba

Hai.
Ayat pertama.
Masih wujud setelah sekian lama tak munculkan diri.
Bila aku sendiri menggunakan perkataan menulis bila perlu.
Kali ni datang.
Dengan pelbagai idea-idea yang melayar-layar dalam kepala.

Kalau bercerita tentang hidup, semestinya pasti empunya diri akan berkata,
"Betapa susahnya hidup yang aku jalani kini"
Betul tak?
Just to ask, manusia mana yang tak pernah terlintas ayat tu di kepala?
Please raise your hand? Mesti ramai.

Ermm, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul.
Aku sebagai manusia takkan pernah lari jugak berfikiran macam tu.
Aku pun ade kemahuan dan kehendak.
Nafsu dan keinginan.
Selagi mampu selagi tu aku akan cuba nak dapatkan.
Demi Allah, aku mahu semuanya berjalan lancar.

Tiada sesiapa yang akan meminta dirinya berada dalam kesukaran.
Semua hamba Allah, ciptaanNya pasti akan meminta segala yang baik baik sahaja,
Trust me.

"Ikut hati mati, ikut rasa binasa"
Nak berjaya, sometimes boleh ikut hati.
Yang penting, usaha, berdoa dan bertawakal padaNya.
Agar dipermudahkan segalaNya.

Salam alaik!

No comments:

Post a Comment