my spirit

Wednesday, August 6, 2014

Rasa

Semakin lama perjalanan hidup ini makin mencabar
Bila sampai satu tahap, aku rasa tak mampu
Tapi dalam tak berkemampuan aku cuba melangkah
Apakah yang ingin ditunjuk Tuhan padaku diatas muka bumiNya ini
Aku melangkah tanpa rasa penat
Biar adakala aku ingin tersungkur, aku mencapai apa saja disekelilingku

Penat yang tak terkeluar
Hanya tangisan yang meluah
Pada siapa ingin aku menangisi bersama
Dan aku sedar Tuhan ada bersama
Biar tidak nampak dimata
Aku cuba meluah melalui kata jiwa
Melalui kata hati ke hati
Melalui suara dalam hati
Aku percaya Tuhan mendengar
Aku percaya Tuhan mendengar

Dalam aku merasa lemah
Aku tetap berdoa
Seandainya aku tak mampu lagi
Aku mohon Tuhan mengambilku disisiNya
Biarpun kala itu aku tak tahu
Dimana letakku, antara Syurga dan Neraka
Yang aku tahu, ingin dekat bersamaNya


No comments:

Post a Comment