my spirit

Monday, June 23, 2014

dari dalam

Mula mula ada..
Pastu lama lama ia menghilang..
Hati jangan dikata..
Pelbagai andaian muncul..

--pause

Aku tahu tak mudah untuk melupakan..
Mulut berbicara tak apa..
Tapi hati? Ya, hati..
Hati sendiri hanya kita ja yang tahu..

Mungkin seperti aku..
Mengelak dari punca..
Tapi sekarang, aku berlainan..
Sedikit sebanyak ia menyedarkan aku..
Aku takkan mengelak dari punca..

Aku nak jadi kuat..
Aku nak jadi gagah..
Aku tamau lemah..
Dan aku mula bersemuka..

Aku bertanya dalam diri..
Sampai bila nak berasa?
Benda-benda yang dibuat sendiri?
Tapi aku manusia lemah..
Dalam masa aku mencuba, aku tetap lemah..
Dan rasa itu tetap datang..

Keadaan tak serasa dulu..
Bergurau, bercerita..
Itu semua punca dari aku..
Aku bersalah..
Tolong jangan jauhi aku...

Aku rindu...

--menangis

No comments:

Post a Comment