my spirit

Tuesday, September 18, 2012

Lumrah Hidup Manusia

Huaaa... *yawn sehingga keluar airmata.. =.="
Hurm, suasana ofis arini agak sedikit kecoh..
Kecoh pasal ape?
Ntah, malas nak amik port even aku tahu...

*pause*
*termenung berfikir*

Kadang-kadang, kesian jugak kat diorang-diorang tu...
Memang la salah diorang..
Tapi information yang si polan A ni beri pada orang atasan salah..
Memang la sampai beriban, tapi bukannye double riban...
Last week aku dah terangkan dah..
Sorang hanya banyak tu je..
Memang la kalau dicampurkan item A plus item B jadi die double..
If tak dicampurkan keduanya kesalahan dorang tetap hanya beriban..
Bukan double riban..

Hai la badan, tu la...
If jadi orang kecik ni memang akan selalu dimaki, dimarah...
Kadangkala salah orang atas pun diorang tetap pejam mata..
Yang nampak hanya salah orang kecik je..
Nak buat camane?
Kite hanya kuli...
Ikut arahan..

Kalau aku boleh tolong mereka untuk dibackup, aku pasti tolong...
Tapi, aku pun kena sedemikian..
Sebab tu kadang-kadang aku suka buat kepala sendiri...
Penat woooo...
Kerja orang kita handle..
Aku tak merungut, boleh je buat tapi biar sama-sama...
Kate macam keluarga..
Should helping each other...
Tu je...


(Ujian itu Tarbiyah, Sabar itu Indah, Allah Ada Bersama)

Mungkin ni macam sedikit luahan...
Takpe kan?
Blog aku, aku punye suka la...
Yang pandai bercakap, mestilah pandai tackle hati orang atasan..
Once dapat pegang even sorang, kire dah kuat dah tu...
Untunglah badan...

Its ok..
Sabarunminnali'man...
Tu je yang menjadi pegangan..
Allah akan bagi ganjaran pada sesiapa hambanya yang sabar..
Mak pun kata macam tu...
Alhamdulillah sahaja bila orang buat kite...
Sebab Allah tu ade...

Cuma kena ingat...
Kadang-kadang bila kita gah berada diatas, jangan lupe asal-usul kite..
Jangan lupa pandang ke belakang untuk merenung balik background kite..

Aku?
Aku hanya mampu tersenyum je..
Biar hati terluka, senyum tetap...
Nangis?
Pada Allah la jawabnya..

Ok la..
Luangkan masa jap nak meluah kat sini..
Sebab aku rasa geram bila info yang diberi salah..
Dan menyalahkan budak-budak 100%..
Not good attitude ya guys?
Kite dimata Allah sama sahaja..
Tiada beza...



Thanks singgah bace! :)

No comments:

Post a Comment