my spirit

Tuesday, November 1, 2011

Bersahaja dan bersyukur

Assalamualaikum wbt.

Bercerita dengan tenang.
Hati jadi senang.
Sebab ade pendengar yang sangat mendengar.
Untung tak? Untungkan?
Seringkali kata-kata tak dapat ditapis, masih ada kasarnya, masih ada langsinya.
Tapi beliau sangat tahan mendengar dan sangat baik mengawal hati.
Kasih untuk beliau, sangat besar dalam diri saya.

Kenal tidaklah lama.
Kenal pun secara bersahaja.
Tapi beliau macam memahami saya macam dah kenal bertahun-tahun lamanya.
Bagi saya, orang yang berperangai macam beliau hanya orang bertuah sahaja yang jumpa.

Macam saya, saya dah jumpa orang yang saya memang tak terpikir yang saya akan jumpe dalam hidup saya.
Untuk pertama kalinya, saya mempunyai seorang teman* yang berlainan jantina yang boleh memahami dan membaca hati. T
ak pasti samada ia adalah suratan atau kebetulan mempunyai teman yang sebegitu.
Hati masih bertanya-tanya tapi itulah kekuasaan Allah.
Hati boleh berkata dengan hati.
Even tak mendengar tapi masih boleh berkomunikasi.
Subhanaallah.

Selain teman yang satu itu, saya mula mengenal seorang lagi.
Beliau pun seakan-akan teman itu.
Aneh, boleh menjumpai dua orang dalam satu masa yang berbeza.
Wataknya berbeza tapi pemikiran sama.
Saya bersyukur kerana beliau itu adalah orang yang berjaya memcopek hati saya. Bersederhana, sangat cool itu dia. Garang tapi pandai mengawal.

Garang pada hal-hal yang menjengkelkan kerna saya seorang yang menjengkelkan beliau dan beliau sangat tahan dengan perangai buruk saya ini.
Andai beliau bukan seorang yang tahan sabar, pasti habis saya dihamunnya. Hehe.
Teringat beliau membuatkan saya tersengih-sengih semacam kerang busuk!.
Bersyukur kerana dikurniakan orang yang semacam beliau dan teman.
Sangat-sangat bersyukur.

Hubungan dengan teman akan dijaga sebaik mungkin manakala hubungan dengan beliau biarlah sampai ke akhir hayat.
Itu doa saya.
Amin. :)


No comments:

Post a Comment