my spirit

Tuesday, August 16, 2011

hujan hati

Assalamualaikum wbt.

Entah mengapa terasa sesak ku rasakan. Setelah sekian lama tak merasa macam ni tapi ia kembali. Ya Allah. Kenapa rasa begini yang Kau berikan? Adakah ini petanda untuk diri aku Ya Allah? Perasaan yang buat aku rasa jadi huru-hara.

Hujan ini ingin jatuh, tapi dilindung dek awan besar.
Hujan ini pasti lebat, selebat-lebatnya.
Ini aku pasti, kerna ia berulang kembali.
Letih, Penat sume bercampur baur.
Keyakinan turut sama ilang disebalik hujan yng turun.
Aku jadi tersentak.
Aku jadi terhentak dek tekanan dari wap yang datang dari dalam hati.
Agar hujan hati itu segera turun.
Tapi ditahan dek kesabaran awan besar.
Supaya tanah muka tak dihujani oleh sesuatu yang sia-sia.
Memanggil nama Maha Berkuasa.
Agar diredakan segalanya.
Itulah harapan.




No comments:

Post a Comment