my spirit

Monday, February 21, 2011

untuk innovator :)

assalamualaikum sume..


da lame aku meninggalkan dashboard blog ni..haih! da bersawang-sawang rupenye..ok its time to clean it back..huhuhu..nmpak sangat pemalehnye kan?? *wink2.. ;)

entry aku kali ni khas untuk blogger yang bernama INNOVATOR..ermm setelah membaca anda punye entry, ok la saya memberi sedikit sebanyak pendapat saya untuk awak...

memg perit jika kite ditinggalkan oleh cinta..nak-nak orang tu adalah first love kite..ermm saya jugak pernah merasai keperitan itu...mana taknye, almost 5 years..mase tu agak lame..tapi nak wt cmane, jodoh tiada...so bagi sayalah kan, cinta tu memg keperluan untuk kita dalam sehari-harian..bukan saya pada orang yang kite cinta, ia boleh pada diri sendiri, ibu bapa, adik beradik, sedara mara dan paling penting cinta pada Yang Esa dan juga para Rasul...

dalam pengalaman saya la kan, memg tak mudah melupakan ape yang selalu kite lakukan sehari-harian dengan orang yang kite sayang tu, tapi pape pun hidup kene diteruskan walau tanpa orang yang kite sayang..nak tahu tak kenapa? sebabnya, ramai lagi yang menyayangi kite..orang sekeliling kita ramai yang meyayangi kita..sape yang nak tgok diri kite worst kerana cinta?takde siapa..so, kalo awak menyayangi orang yang awak terlalu menyintai tu, u should let her/him go..anggaplah awak ngn die tiada jodoh and kenangan tu hanya persahabatan yang terindah..saya memujuk diri saya begitu..even jauh disudut hati ni masih kasihkan orang tu..tp now, im happy with my new life...because, but kate orang-orang, masih ade orang yang sayangkan kite...

so, awak pun perlu begitu..bebaskan diri awak dr berfikir pasalnya..if die memikirkan awak, die takkan meninggalkan awak..susah macamane, pasti akan bersama...lagi satu saya hope awak just think postive je k..fikir kebahagiaan die, adalah kebahagiaan awak jugak..tu je..then, dekatkan diri dengan Allah, nescaya awak akan tenang..baca Al-quran selalu..

melupakan itu tidak mudah,saya tahu..tapi kalau sekadar mengingati takpe..mengingati yang kebaikan yang boleh memotivasikan diri kite..tak salah..so, hope entry ni dapat menguatkan lagi semangat awak yang lemah sb putus cinta tu k...sayangi diri sendiri dan sekeliling awak..ingatla, masih ade insan yang menyayangi awak dan suit for u..trust me...


ini sahaja la dari saya... akmar mia (measyouknowme!).

gracias for read!!

No comments:

Post a Comment